mandag den 11. marts 2013

Sange med to akkorder

På listen er både traditionelle og nyere sange. De fleste traditionelle sange kan spilles med akkorder i dominant-afstand til hinanden (D og A f.eks.) mens Blaffersangen og Fleetwood Mac sangen Dreams kan spilles med akkorder i sekund-afstand. (D og C f.eks.) 


Alouette
Achy Breaky Heart
Bjørnen Sover 
Blaffersangen 
Blæksprutten Olsen
Bonden gik i skoven 
Born In The USA  
Come Back Liza
Der bor en lille nissemand
Der er lys i lygten, lille mor 
Det er mig der står derude og banker på
Down by the riverside 
Dreams (Fleetwood Mac) 
En pige gik i engen 
En snegl på vej'n  
Flower Power tøj
Har du set en ko 
He’s got the whole world
Her kommer missekatten
Hjulene på Bussen
Hush little baby
Højt på en gren en krage 
Jambalaya
Jeg drak af din kop  
Jeg er en lille undulat
Jeg gik mig ud om kvælden
Jo mere vi er sammen
Jyden han er stærk og sej
La Cucaracha
Lille grå gås
Lille Lise
London Bridge is falling down
Maj vi har 
Mexican Hat Dance  
My Darling Clementine
My generation (The Who) 
Mæ, si’r det lille lam
Og hør lille mor
Oles nye autobil
Petersen og Poulsen
Polly-Wolly-Doodle 
Row, row, row your boat 
Rundt (Raske Penge og Klumben)  
Se den lille kattekilling
Se se se
Ship ohøjski
Shoo Fly
Skip to My Lou
Smilende Susie
Snemand Frost og frk Tø
Stille Nu
Sur le Pont
Sur, sur, sur
Svinehyrden
Svup Karoline
Texas Gule Rose
Tom Dooley
Tornerose var et...
Tossesang
Tre små soldater
Tænk hvis jeg sad på månen
Ude midt i Rude Skov
Vil du, vil du 
What shall we do with the drunken sailor 
Working Class Hero  
Åh, Boogie woogie woogie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar